١-تلفظ صحیح کلمه ها و ترکیب های درس 2-روان و رسا خوانی متن درس 3-به کاربردن کلمه های درس در جمله 4-تعیین تعدادی حروف جهت پیدا کردن کلماتی که دارای این حروف هستند ازمتن درس توسط دانش آموز 5-به کاربردن وضعیت نوشتن نقطه نسبت به شکل حروف یعنی محل قرارگرفتن نقطه در پایین یا بالا و تعداد نقطه 6-به کارگیری صحیح نشانه ی تشدید در کلمات مشدد درس تا ویژگی نوشتاری این کلمات در ذهن دانش آموزان تثبیت گردد . 7-به کارگیری حروف چند شکل و یک صدا در کلمات که یک دسته از آن ها حرف (( س ، ص ، ث )) هستند که در زبان فارسی یک گونه صدا دارند . 8-یادداشت کردن اشتباهات املائی دانش آموزان به منظور آموزش جبرانی آن ها در فرصت های مناسب مانند جمله سازی 9-شناخت کلمات مخالف ، هم معنی و هم خانواده های درس 10-دادن تمرین های متفاوت جهت شمارش دندانه ها 11-ساختن کلمات ترکیبی جهت تقویت املاء 12-گفتن املاء پای تخته از کلمه هایی از درس که ارزش املائی دارند . ۱۳-پیدا کردن املای صحیح کلمات از روی کتاب توسط دانش آموز14-در صورت امکان موقع تصحیح نمودن املاء ، دانش آموزان را انفرادی نزد خود فراخوانده تا به غلط املائی خود توجه کنند . 15-در قرائت املاء ، جملات از هم گسیخته و بی ربط ( کلمه به کلمه ) گفته نشود و به صورت جمله بیان شود . 16-متن املائی را که می خواهیم به دانش آموز بگوییم ، انتخاب می کنیم و یک بار می خوانیم تا دانش آموزان ارتباط معانی کلمات و مضمون کلی مطلب را درک کنند وبرای نوشتن املاء آمادگی کامل را کسب نمایند . 17-تقویت تندنویسی در بعضی از دانش آموزان 18-استفاده کردن از شیوه های گوناگون متن املاء 19-افزایش گنجینه لغات 20-ایجاد انگیزه در دانش آموزان نسبت به یادگیری درس املاء |
نوشته های شما بسیار عالی و آموزنده است و با اجازه شما از تعدادی از آنان استفاده خواهم نمود.